söndag 7 februari 2010

Tre kort på en scrapträff

Var hemma hos en kompis idag och scrappade. Fick gjort tre kort, nästan rekord. Brukar mest bli en massa snacka när man träffas. Blev helt olika stil på korten, inte helt nöjd med alla men det är rätt kul att testa sig fram. Fick låna Retroblomstansarna jag har planerat att köpa. Så fina de blir. Gjorde en blomma enligt Turbomalins tutorial men hittade ingen användning för den just nu. Kommer kanske på ett framtida alster, vem vet.

Detta första kortet gjorde jag till Handarbetas tävling denna månaden. Man skulle använda grönt, brunt och rosa, nåt från köket och nåt som rör sig. Fick för mig att det skulle vara turkost istället för grönt så jag hoppas mitt kort duger.

Det andra kortet blev jag riktigt nöjd med. Helt i min stil. Insåg att jag bara MÅSTE köpa en textstämpel med nonsenstext. Blir ju finfina bakgrunder.

Det sista kortet blev inte riktigt bra tycker jag. Men som sagt så vill jag utvecklas så jag testar lite olika saker.

Hade gärna skrivit texterna ovanför varje kort men då blir allt centrerat för att jag har gjort materiallistan centrerad, orkar inte krångla så det får bli så här.

Material
Cardstock, Sugrör, Pearlmaker, Berlock, Blomstämpel,
Scrapfloss, Dubbelmönstrat papper,
Glittrigt hjärta i tjock kartong, Distress Ink

Material
Cardstock, Wellpapp, Mönstrat papper,
Brads, Distress Ink, Textstämpel, Alfabet Adornit

Material
Cardstock, Mönstrat papper, Blomrankestämpel,
Pearlmaker, Snirkelstämpel, Mönstrat papper,
Utstansade blommor, Brads

1 kommentar: